söndag, februari 17, 2013

Dagdrömmar




Terve!!:-) (Hej på mitt modersmål) Hoppas ni har haft en fin söndag!

Idag var jag och hämtade lite prylar från mitt förråd som finns i ett stort och gammalt industrihus av sten. Jag måste säga att jag hyser en underlig kärlek till dessa stora pampiga gamla hus, som en del tycker är bara kusliga. Jag älskar att stanna till, suga in atmosfären, titta på de stora fönstren, känna den fuktiga lukten som påminner mig nog om min barndom i de många källarvåningar där man har vistats i. (Har inte bott i källaren, men bastun låg ju där i alla hus i saunalandet;-)

Idag dagdrömde jag att om den stoora lokalen med de stoora fönstren intill mitt förråd var min, så skulle jag renovera det hela och göra den till en häftig lokal där man kunde ha utställningar med mera. 



Häftiga fönster!









































Här skulle man kunna ha ett galleri!

















































































Några udda prylar i fin samstämmighet,  på väg till uppfräschning!
Det marockanska låga bordet ska jag måla vitt.
Efter att bordet har fått tjänstegöra som stylingsobjekt, så ska den nog hamna bredvid min säng som nattduksbord. Det får ni se lite senare:-)











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!