torsdag, februari 28, 2013

Mossiga stenar, taggtråd och vår i förskott





Vips och så var februari väck! Hann nästan inte med! Det är då man upptäcker att månaden är slut, när räkningarna ska betalas. Och denna månad var ju så himla kort, så det gick av bara farten!


Men vad underbart, genom mitt öppna fönster ser jag solglimtar och kan särskilja minst fyra olika fåglars kvitter och min lilla stig upp till huset har börjat smälta! Jag kanske slipper att åka kana snart!;-)

Sällan har man längtat efter våren som nu!


Lite vår kommer jag att få i förskott, när jag snart åker till den hippa och coola Marrakech! (som faktiskt inte är bara det). Nej, Marrakech har flera ansikten, men jag koncentrerar mig på de fina, när jag åker på min snabba visit. Väninnan flyger iväg en vecka i förväg, för att möta mig sedan på flygplatsen. Lite avis, för att hon hinner se så mycket mer denna gången, men så är det för en entreprenör, snabba ryck och lite tid!:-)

Men först, en vårbild med naturens vackra färger, uppfångat en stenkast ifrån mig. (psst, gillar taggtråd...fråga mig inte varför;-)
















































Foto: Liisa


























Ha det så gôtt stora som små, så hörs vi! Moi!;-)










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!