lördag, februari 16, 2013

Smycketavla




Jag äger inga dyrgripar, men många smycken ändå, som flesta av oss kvinnor.
Om man är som jag, lite rörig i huvet;-), måste man STÄNDIGT skapa ordning runt om kring. Känns ibland som det är det som livet handlar om för en:-) Ordna ordna fixa fixa och sen blir man så otroligt nöjd när man har fått strukturerat lite!
Så här gjorde jag med mina smycken som jag inte kunde ha styr över. Tog en helt vanlig vit hylla där jag skruvade små krokar i olika storlekar. Krokarna köpte jag på Bauhaus, nästan gratis:-)


Tavlan hängde jag i klädkammaren med sex skruvar...






























...sen var det bara att ta upp alla smycken ur sina gömmor och hänga upp dem. Kanske inte så elegant förvaring, men smyckena är nu lättåtkomliga!





































Skönt att ha smyckena i ordning, även om man sällan använder dem!:-)




En söt handjord pytte pytte ask från Marocko








Men man måste  ju tillfredsställa sitt estetiska öga också!  Fina skrin och askar för smycken ska vi ju också ha, så klart!! Och de behöver inte gömmas i garderoben!





Marockanska ringar och halsband







































Jag kommer att återkomma till smycken...!






INSPIRATION!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!