lördag, mars 16, 2013

På taket





Som jag har låtit förstå, så har jag ju varit i Marocko väldigt många gånger. Första gången är nu faktiskt redan för 32 år sedan. Då var jag bara 19 år gammal.

I Marocko bygger man oftast i höjden, speciellt i medinan, den gamla delen av staden. Det är inte alls ovanligt, att man bygger en våning till när mer utrymme krävs. Men på toppen har man alltid takterrassen under bar himmel. Det är en viktig plats. Jag har varit med om när får har slaktats och flåtts på taket, och inälvorna hängts på tork på linorna. Själv har jag så många gånger tvättat kläder uppe på taket för att sedan hänga de på tork under den starka solen. Och hann jag inte till stranden alla gånger, så la jag mig där uppe för att få lite bränna på min bleka kropp.


Men denna bild är tagen på taket på det enkla men mysiga hotellet, där jag sov de tre nätterna under denna vistelsen.







Foto: Liisa


























 Jag återkommer med flera nya bilder imorgon. God natt alla fina själar!














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!