lördag, mars 16, 2013

Vackra röda byggnader i Marrakech





När jag för en vecka sedan flög till Marrakech, mötte jag ett femtiotal arkitektstuderande också på väg till sagostaden. De skulle dit på en 11 dagars studieresa med sina lärare. Blev nästan lite avundsjuk, jag skulle så gärna varit med i den gruppen, åtminstone om jag hade varit 30 år yngre:-)
Hoppas verkligen att de får lite influenser därifrån på det framtida byggandet! Jag älskar ju alla dessa miljoner små detaljer som förhöjer och lyfter karaktären i husen och staden. Önskar att sådant fanns med i byggandet i väst.

































































Foto: Liisa
























Den här sista bilden tog jag precis när planet lyfte från Menara flygplatsen på hemvägen. Då ser man hur den vackra röda färgen dominerar. Atlasbergen i bakgrunden ger en sagolik inramning till staden.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!