onsdag, april 10, 2013

VAD HETER DENNA FINA BLOMMA?












Hejsan! Det var några dagar sen. Hoppas att ni mår bra! Jag är ju inte en sådan person, som sitter hela dagarna vid datorn precis. Är en doer i högsta grad!! Måste få röja, dona och fixa för att jag ska må bra. Nu blir det ju mer och mer ute som gäller,  mycket pyssel i trädgården på fritiden.  Det lär bli många blommor på min blogg - hoppas ni gillar det!  Jag själv ääälskar blommor och växter. För mig är de sagolika och jag verkligen njuter av att  titta, lukta och pilla med blommor. Jag bara väntar,  att jag får plocka ihop en vacker bukett från min egen rabatt.

I vår har det varit speciellt mycket väntan. Man märker när man läser bloggar, att längtan efter värmen och sommaren är stor. Inte konstigt alls, för denna vinter har varit vääldigt lång. Än idag, när jag hämtade mina kära barnbarn från dagis, fick jag pylta på de massvis med kläder. Tänk  hur lätt det blir sedan, när man får springa ut i bara shorts och T-shirt  - längtar!






































Blomman i bilden är en nyhet för mig. Köpte den för ett par dagar sedan och glömde att fråga vad den heter. Undrar om ni kanske vet det... Den är vacker i varje fall och doftar ljuvligt. Placerade den tillsammans med Hemtrevnad i en tvådelad plåtburk, som jag köpte på Nille på min torg. Det bruna lilla fatet går inte att köpa längre, för att den är lika gammal som jag, huh!;-)

Önskar er soliga dagar i väntan på värmen och gröna blad! Kramis.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!