lördag, maj 11, 2013

GLAMPINGPLATS MED NOMADTÄLT I STENÖKEN I MARRAKECH











































Foton i inlägget: lånad från www.scarabeo-camp.com





























Detta vackra ställe skulle jag vilja åka till!

Som ni säkert har förstått, så älskar jag ju Marocko. Hade en tidig anknytning till det vackra landet och då var det kört. Atmosfären, naturen, färgerna, hantverket, genuiniteten, kontrasterna, luften, maten (speciellt Harira, Couscous, Tajine), arkitekturen osv. i landet blev ett med mig och förtrollar mig fortfarande. 
Men jag har aldrig varit i öknen på riktigt! Idag läste jag  en artikel om lyxig camping (glamping) i dagens tidning, där bland annat var Scarabeo Camp med. I hemsidans gallery finns det fler vackra bilder på platsen. Detta magiska clampingplats ligger i stenöken utanför Marrakech.  Detta sättet att campa skulle jag föredra, om jag hade de ekonomiska möjligheterna! 






NJUTNINGSFULL  LÖRDAGS  INSPIRATION!


                                                                           











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!