lördag, juni 01, 2013

EFTER REGNET











 





Idag har det definitivt inte regnat. Hittills har det varit soligt och väldigt varmt! Men faktiskt efter närmare titt så har det nu blivit lite mörka moln på himlen och även åskan går och jag känner "före regnet bris", så det kanske blir regn iaf.  Den här bilden har jag tagit för ett par veckor sedan efter regnet, likaså följande bilder...








































Med risken att ni är trötta på bilder på blommande äppelträd, så visar jag här några fuktiga  äppelträdsblommor ändå;-)





































Tänk att dessa vackra blommor tränger sig ut från de mörka och krokiga grenarna varenda vår!
Inte så konstigt att vi fascineras och plåtar och plåtar och plåtar detta under om och om igen. Tjusningen och orsaken till det flitiga fotandet ligger säkert mycket i det också, att blomningen varar inte så länge, men med bilder kan vi njuta av det lite längre.






































Alla bilder i inlägget: Liisa



























































Men nu måste jag skynda mig ut och klippa gräsmattan innan regnmolnen når hit.





Ha en fin lördag eftermiddag!















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!