söndag, juni 09, 2013

EN LITEN PAUS I ARBETET










































Terve!! Det växer som en bulldeg - trädgårdsarbetet, när man väl ha satt igång det. En välbehövlig paus här mellan allt ryckande och grävande. Mest jobb har jag nu haft med en enveten klätterväxt (som jag inte vet namnet på), som har en otrolig rotsystem och har snabbt spridit sig och klättrat och snurrat sig i många buskar och träd i min trädgård. Men nu är det under kontroll. Puh.






































Det är denna växt (här med snigel:-), som jag pratar om. Väldigt fin om man kan hålla den i schack och få den att klättra på en given plats. Men den är tyvärr så snabb att sprida sig.





































Här är min "pausplats" - en dagbädd i solen:-)




































Och dagens tidning... säkert massa bilder på prinsessan Madeleine och hennes färska make:-)
Ska kika lite strax.






Alla bilder i inlägget: Liisa






























Grannens katt på besök - vilken otrolig balans de har! Oj, halva pausen har gått! Nu skynda en stund till pausplatsen:-)

Berätta gärna, om du vet namnet på klätterväxten.





MYSIG SÖNDAG EFTERMIDDAG TILL ER!



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!