lördag, juni 15, 2013

PÅ EN VACKER TAKTERRASS
















Hejs svejs, hoppas er lördag löper fint! Här är det helt tyst, för jag har tappat rösten totalt. Kan inte ens prata för mig själv nu;-) De små skatterna har smittat mig med sina aggressiva basilusker, så jag blev lite däckad för en stund. Men det går ju snabbt över...
I det här inlägget  ser ni lite terrass liv. Man behöver verkligen inte ha en stor trädgård för att njuta av fina blommor och uteliv.


























En flitig humla söker sin nektar i den vita Astilben här.




































































Astilbe med sina vackra blommor, som klarar sig länge även i vas.


















Och som är vacker även då den inte blommar, för de gröna bladen är så fina i sig.















Härligt med himlen som tak.
















Mmm, man kan nästan känna doften...  Och den röda takplåten ger en sån härlig värme och en fin inramning till den lilla takträdgården.









































Denna skönhet kan jag inte namnet på.






























































































Den lyser som en lampa i solen i varje fall:-)






































































Tänk hur många gröna nyanser sommaren bjuder oss - otaliga!
























Och de blå färgerna ter sig alltid mycket tydliga i bild, har jag märkt under min korta tid som amatörfotograf.










































Men inte tala om dessa  orangea blommorna - de vill riktigt hoppa ur bilden, så starka lyser dem.




























































































































Elegansia:-) Så vackra så vackra, även innan blommorna har slagit ut, som här. Men tyvärr kan  jag  inte ha de vackra liljorna inomhus pga den starka doften. Tur att man kan njuta av dem utomhus i rabatten eller som här,  i takterrassen.









































Dessa vackra blommor fick jag fotografera hos vänner i deras vackra takterrass. 








Alla bilder i inlägget: Liisa




























































Tack så mycket, för att jag fick göra det!!:-)                            






 EN SKÖN SOMMAR LÖRDAG KVÄLL TILL ER ALLA!


Kippis! (med vatten:-)
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!