lördag, augusti 17, 2013

EN VARM JULI MORGON







































En tidig tidig sommarmorgon i juli. Innan jag hann greppa i min kamera, så var naturen faktiskt ännu finare, då det låg lite tjockare dimma över åkrarna.

































































Här har en duktig spindel varit i farten. Vackert jobb.








































































Vackra och goda körsbär. Mums.









































Mitt arbetsredskap för dagen eller åtminstone för ett par timmar:-) Den bet av det långa gräset galant.





































































Jag bara älskar sådana här lantliga miljöer. Är så hemma då!









































Denna dag fick inte den här propellern någon hjälp av vinden - det var så vindstilla. 








































Du kan säkert ana den sköna sommarvärmen i bilderna...:-) Senare på dagen steg temperaturen närmare 30 grader. Skönt tyckte jag. Vissa andra klagar, men inte jag som har lite fel på termostaten och fryser jämnt annars:-)
































































Åh, denna vackra dag! Saknar nästa sommar redan...









































Även om hösten är en otrolig vacker årstid det med...








































... med alla sina goda bär...







Alla bilder i inlägget: Liisa
































... och stugvärmen:-)



(Denna är inte min stuga. Den är röd med vita knutar och ligger på polcirkeln i finska Lappland som ni vet;- )





HA EN MYSIG LÖRDAG VART NI ÄN ÄR!:-)




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!