tisdag, mars 19, 2013

Herkullista ja kaunista





Delikat och vackert

Jag tycker fortfarande att mat är någonting man äter och blir mätt av.  Men jag kunde inte motstå att ta denna bild, för att min väninnas tajine -rätt  var så vacker! Här har hon hunnit röra till den lite. Den var ännu finare upplagd, när den serverades puttrande varm!!

Den vackra bruna trädekorationen/tavlan med de fina figurerna, som jag köpte i Marrakech, är en lucka eller en dörr av något slag. Kanske en fönsterlucka. Den kommer att pryda min vägg i varje fall. 

Sist men inte minst, ett nytt variant av marockanskt doftljus, så klart:-)



















































































Foto: Liisa
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!