lördag, april 20, 2013

FÅGELKVITTER OCH LITE ANNAT





Jag bor i mitt eget lilla paradis. Och det säger jag bara för att jag har så många fåglar här, så det kvittras och visslas och övrigt är det väldigt tyst och idylliskt. Jag är ju mitt i skogen!  Har bott 20 år bredvid en motorväg, så detta, när jag får sova med öppet fönster och vakna till fågelkvitter är bara så underbart och balsam för själen.

Men inga vackra fågel- eller naturbilder har jag nu att bjuda på. Däremot några bilder som jag knäppte nyligen inomhus, bara för att jag behövde komma ner i varv. Det där med fotografering är verkligen avkopplande och roligt. Det är ju även så skoj att lära sig något nytt.
























Foto: Liisa






























Den svarta håliga lampan på fönsterbredan är lite kaka på kaka med blomkorgen, så den får nog flytta på sig snart. Rätt placerad är den fina ikea lampan super. De gröna växterna renar ju luften och den stora Fredskallan är extra duktig på det, har jag för mig att jag har läst. Mina tjocka svartvitrandiga gardiner har jag hängt med öglor, så de faller alltid fint (pedant som jag är), och de är även lätta att dra för om man så önskar. Jag älskar ränder, för det skapar ordning! (Lite tips blev det också, vad bra!:-)

















































































Foto: Liisa










































Den här mysiga lilla "guldpengapåsen" har min dotter (som är i bilden som student) köpt på nån loppis för länge sen. Pytte pytte väskan har blivit liggandes där på hyllan - matchar ju ramarna i alla fall. Enda  sakerna i guldfärgat i hela huset.







   Ha en mysig lördagkväll, mina vänner!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!