söndag, april 21, 2013

ARLA MORGONSTUND





"Good morning everybody everywhere! " 

- Tänk, det skulle jag inte har kunnat säga eller ropa rakt ut i universum när jag var liten, inte ens när jag var tonåring,  för internetvärlden är inte så gammal och vi hade ingen aning om dennes framfart heller. Jo, jag skulle ha kunnat ropa högt, men ingen hade uppmärksammat det. Och förr hade man inte behovet att dela allting heller, man pysslade och behöll det mesta för sig själv. Så lustigt egentligen att  dagens unga vet inte om något annat längre - svårt att föreställa sig att de inte har nån annan referenspunkt i denna mångfacetterade sak. Men det som man inte vet, har man inte ont av - lyder det ju.
Jag är fortfarande mycket av en gammaldags bakåtsträvare i mångt och mycket när det gäller sociala medier, men jag älskar att kunna säga hej till Er på en söndagsmorgon, efter att jag har varit ute och sprungit i arla morgonstund och har såå mycket energi!:-) 







Foto: Liisa






Så här såg "min" lilla sjö ut idag via Iphone linsen... Och löven har inte spruckit ut ännu, trots att det är den 21 april!










Foto: Liisa


























































Och snön har äntligen smält bort från bergskanten vid huset. Där under intill berget har jag min rabatt, som jag nu ska börja rensa och vända, härligt, det kliar i fingrarna...  Dags att dra på sig gummistövlarna, för att det är väldigt blött i rabatten än så länge.




































Dessa tjusiga ben är inte mina! Jag klickade  bilden från google (dianasblogg.blogg.se).





Foto: Liisa


























































Här hänger de envisaste istapparna än... Och som inte kan undgås, så gillar jag lyktor! Det blir så fin lyster mot berget, när man tänder alla lyktorna på kvällen.






























Foto: Liisa




Jag behöver ett litet bättre objektiv för min kamera, för att jag älskar att fota små detaljer. Här ovan en liten insekt i farten.






Foto: Liisa



























































Det enda som ibland kan låta lite extra över min tysta idyll, är  då när flygplanen som har sin rutt över skogarna här, susar  förbi. Det händer då och då och jag tycker det är så mysigt, för jag älskar flygplan och flyget.  Har till och med flugit och styrt ett privatplan själv ett par gånger (läraren bredvid så klart) och läst en del teori för A -certifikat ;-) 





Foto: Liisa


























































Som man kan se i bilderna, så har jag en del pyssel här i trädgården nu när vintern äntligen har gett vika. Här ligger blomsterfatet  upp och nervänd än så länge.





Foto: Liisa


























































... och buskarna är oklippta...





Foto: Liisa








Även det här mosaikbordet med kruka och lykta väntar på omhändertagandet. Nej, nu måste jag sätta igång!! Det blir rengöring av altan nu främst och först!







Hoppas att Du överlevde min bildradda,
OCH ATT SOLEN SKINER DÄR DU ÄR!
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!