tisdag, april 02, 2013

Helt underbart foto med två härliga Beni Ourain -mattor





































Det här underbara fotot, som jag nyligen köpte  i Marrakech, ska snart pryda min vägg. Då den  först har hoppat in i ett glasram:-)  En sådan matta (-or) skulle jag inte ha något emot heller - helt otroligt vackert!!





Alla bilder i inlägget: Liisa





Jag är så glad när jag ser mer och mer Beni Ourain -mattor även i svenska tidningar och bloggar, äntligen!
När jag drev min marockanska butik för några år sen, så var jag lite besviken, för att kunderna i sverige - speciellt i Göteborg, inte riktigt fattade tjusningen med det marockanska hantverket, bland annat mattorna. För mig är det konst!  Att det ska ta sådan tid innan nordborna har hajat, vilket skattkammare Marocko är! Min vän Kerstin på Rif Design lär få ta Beni Ourain i sitt sortiment, för efterfrågan börjar nog bli lite större så småningom.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!