måndag, april 01, 2013

Ont om lyxiga magasin






































Har ni tänkt på, att det inte finns så många riktigt fina magasin i Sverige - de med det där lilla extra - med fin redaktionell material, högkvalitativa bilder och bra formgivning. De som känns lyxiga, när man håller i dem - med finaste papperskvalité. Jag vet att jag är jätte kräsen, men vet även att jag inte är ensam att sakna wow -känslan, då man står och vill köpa en svensk dam - eller inredningstidning.


Dessa två tidningar ovan, hade i alla fall en säljande framsida och den fina mjuka känslan, när man håller i den - åtminstone i pärmen. Och en del fina bilder och artiklar. 














































































































































Det blir ju viktigare och viktigare för magasinerna att satsa på kvalitén - om inte den fysiska tidningen ger den där extra kicken, så då kan man lika gärna ta sin kaffekopp vid sin dator, iphone eller dyligt och skrolla sig fram. Även om man missar den härliga känslan - att sakta bläddra i sin nya tidning, nyfiken på vad som väntar i nästa blad! 



































Jag betalar gärna lite extra, för det lilla extra - för en tidning, som retar alla mina sinnen!




(Aktuella länkar: Thorskogs slott, Four Seasons Hotel i Marrakech, Rosa Taikon)
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!