fredag, april 12, 2013

VACKER HALL






Foto: mylusciouslife.com





















































Jag gillar den här hallen - även om jag skulle ta bort ugglastatyn och fåtöljen (för att den är för stor för denna hall och dessutom för kall i färgen för min smak), byta spegeln och hänga upp tavlan. Gillar de mörkbruna detaljerna mot det vita.


Annars är jag inte så himla mycket för det vitvita, som är såå himla inne i Sverige fortfarande. Det ska vara vita väggar, vita golv, vita soffor, vita gardiner - uh uh uh - själv känner jag mig sjuk om jag måste vistas i de för vita miljöer. Vill bara därifrån! Vita golv verkar alla vilja ha nu plötsligt, alla de som bloggar om inredning iaf. Undrar hur länge den trenden håller... Visst, vitt kan vara väldigt snyggt, men det kräver att kombineras med mörka färger - svart eller mörkbrunt till exempel - enligt mig:-) Men smaken är som baken -delad.



Jag har fått en rejäl vattenskada i mitt badrum - blev konstaterat under veckan. Det innebär att badrummet ska rivas och göras om. OCH DÄR SKA DET BLI VITT!!! (Badrummet har gråblått kakel på väggarna nu, vilket jag aldrig skulle ha valt själv.) Där passar det med  vita fräscha ytor - som aldrig blir omoderna i ett badrum, tror jag iaf. Och nu får jag äntligen marockanskt betonggolv, som även det verkar de flesta av bloggarna vilja ha;-) Jag har tyckt om de marockanska golv sen 30 år tillbaka, så nu är det dags för att få njuta av det härliga mönstret även i sverige hemmet (badrummet). Återkommer säkerligen till ämnet - både vad gäller materialval och själva bygget.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!