torsdag, maj 02, 2013

OUTSIDE MY DOOR + REN ALTAN + VITSIPPOR




































Gooood moooorning everybody everywhere!!  Hoppas att ni också ha fått sova gott!

Oh, det var så underbart att mötas av en doft av såpa och ren altan när jag öppnade dörren i morse!! Att man kan bli så lycklig av en sådan liten syn- och doftintryck!! Hade redan glömt bort att jag hade skurat färdigt sent på kvällen igår:-) 

Det krävdes lite tid, styrka och massa såpa för att göra min altan fin igen, för jag hade hoppat över ett helt år! Det finns många sätt att göra sin trädäck ren, men jag använde skurmaskin med en roterande borste. Man kan lätt öka styrkan på borsten genom att luta maskinen lite, så man få bort även de svårare algangreppen. De allra svåraste angreppen  tog jag bort med hjälp av en vass blad. Nu återstår en ytbehandling. (Och att ta itu altan nr 2 av 3:-)

Skulle även vilja tipsa de som bygger träaltan - lämna lite bredare springor mellan plankorna! Är det för tight så samlas det bara vatten på däcket, vilket gör att det bildas mer alger och altanen blir snabbt ful.

Jag lovade för mig själv att aldrig mer hoppa över den årliga rengöringen och ytbehandlingen!























































































Alla bilder i inlägget: Liisa




























Om ni bara visste vilken dröm jag lever i - fåglarna kvittrar, solen skiner och jag tar bilder på vitsippor i bara linne! Bättre kan man nog inte ha! 








ÖNSKAR ER EN FIN SOLIG TORSDAG!

CIAO!














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!