fredag, juni 14, 2013

SOMMARÄNGAR






































Moi (finsk hälsningsfras) mina bloggvänner! Den här sommartorsdagen bjöd oss regn. Jag var lite glad för det, för blommorna på min terrass och tomt behövde vattnas och jag hade inte riktigt tid för det. Tur att naturen hjälper till:-)  När jag på förmiddagen åkte till jobb och ärenden, så stannade jag till i två omgångar, för att ta lite dagens sommarbilder. Jag storgillar de vildväxande ängsblommorna - de är så vackra på ängen och även otroligt fina som bukett. Man behöver verkligen inta handla snittblommor denna tid! Det är bara att plocka, bara att samla ihop en lysande vacker sommarbukett i sin famn på promenaden. Lupiner , som du ser i bilden ovan, älskar jag bara. De blir så fina i vas och är finast ensam i en bukett.



































































Sommaren är fin även om det regnar, bara det inte regnar varje dag. Och vi har ju nu haft verkligen många fina sommardagar i följd, så det känns att denna sommar kanske blir riktigt fin sådan. Dessa två bilder ovan är tagna på ängen  vid "min" lilla söta sjö.
















Knappt ett par kilometer hemifrån finns denna hage.  Ängen är så vacker, så vacker. En riktig sommaräng! 


































































Ville så gärna fånga regndropparna, men min kamera är inte riktigt så bra som jag skulle önska...  Hoppas att jag snart kan investera på en egen kamera (lånar ju kameran av min ex än så länge), en kamera med en bra objekt. 




































































I love details.





































Bredvid den vildväxande sommarhagen finns denna hästhage. Här kan hästarna släcka sin törst - gott om vatten har de  i de gamla badkaren:-)







Alla bilder i inlägget: Liisa



























































Här en annan variant av stängsel. (Har ju skrivit om stängsel innan också:-)






Återkommer strax med fina blommor!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!