tisdag, juni 11, 2013

SOL + ALTAN + NYBRYGGT KAFFE + FINA INREDNINGSTIDNINGAR









































... vad kan man mer begära!  Välkommen en ny vacker dag, en solig tisdag, och ni alla där ute i världens olika hörn! Hoppas att ni mår bra! Här i bilden satt jag i solen en stund på altanen hos min dotter, efter att jag hade lämnat de två söta småpojkarna till dagis. Jag hoppar in då o då för att avlasta morgonbestyren, för det är verkligen en ruljans på morgontimmarna innan killarna är klara att sätta sig i dubbelvagnen för att köras till dagiset. Det händer ju att man får byta om några omgångar av olika anledningar, som i morse:-) I varje fall jag försöker verkligen njuta av de här fina solstunderna alltid när tillfället ges. Så här satt jag i solen med en kopp kaffe och ett par fina tidningar. Det kom en härlig svalkande vindpust då och då.








































Så underbart att kunna sitta ute och inte behöva frysa! Jag är ju sådan frysen person annars, så detta med värmen är rena lyxen!







































Detta fina nätta bordet här på altanen är ett handgjort marockanskt brickbord. Så praktiskt utebord, för den väger ingenting och benen är lätta att vika ihop, och ställa undan med brickan mot väggen  då bordet inte behövs för tillfället. Inte behöver man oroa sig om det regnar över bordet heller, den tål ju vatten.









































När jag bläddrade i denna fina tidning (älskar Slettvoll, även om det inte passar min plånbok), fick jag så mycket inspiration, så att när jag kom hem  fick jag möblera om lite grann och byta lite kuddar och små inrednings detaljer;-) Det blev fint och jag är nöjd!









































Tidningen var inte den nyaste upplagan, men helt gångbar, för deras stil är så ren och tidlös. De har väldigt väldigt fina möbler, Slettvoll, helt i min stil.







































Deras möbeltyger och övrig inredning går i jordnära färger och toner, vilket är också min melodi. Jag är mycket dubbel, för jag älskar ju även det färgsprakande lika mycket. Brinner ju för det marockanska också. Men det är ju det som är livet, när man får blanda dessa två inredningsstilar och världar!! Älskar det.  








































Här ett snyggt sommarkök.


































































När jag kom hem senare idag, så mötte jag denna fina rådjur på min infart. Hon blev så klart rädd för mig och min bil och studsade snabbt iväg till skogen.







Alla bilder i inlägget: Liisa






























































Hon stannade till en stund i skogsbrynet, för att sedan springa djupare in i den gröna fina sommarskogen. Så fin hon var!






Hejs svejs!
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!