måndag, juni 03, 2013

STOR ROSTIG MAROCKANSK METALLYKTA






































































Hej vänner! Jag hoppas att veckan har börjat bra för er! Här är det inga större klagomål, jag är ju allmänt rätt nöjd person. Tar dagen som den kommer och löser problemen löpande när de uppenbarar sig:-) Idag har jag bland annat varit på jakt efter material till mitt vattenskadade och rivna badrum. Det ska bli vitt kakel har jag bestämt mig i alla fall. Har inte så bråttom som tur, för badrummet är nu på tork, säkert i veckor.  Jag måste nog ordna en utedusch i trädgården. Det funkar ju om det är sådana här vackra dagar som idag!
Min söta dotter lånade "min" systemkamera (inte min heller för jag har lånat den från min ex:-)  idag, för hon skulle styla nåt hus och ville ta före och efterbilder. Och jag har ju blivit bildfanatiker, så idag fick jag knäppa bilder med min Iphone.  Här kommer några foton på en rostig lykta från Marocko. Dessa sålde jag förut i min butik (som inte finns längre) och lyktgalen som jag är så har jag lyktor både inne och ute. Jag tycker de är väldigt charmiga på altanen och i trädgården.





































































Lyktan har stått ute ett tag, så den har fått en fin patina.






































































Knoppen från toppen har lossnat och har blivit liggandes där, för jag fick inte fixat den med en gång. Det är ju så, lagar man inte på momängen, så blir det inte gjort!







































































Men nu är ju den (knoppen) väldigt elegant, när den poserar där med blomman:-)

































































Det är insidan, som räknas...






































































Här kom grannens söta katt på besök.


































































Vackert marockanskt hantverk ut och in...



































































De gröna bladen passar så fint ihop med det rostiga och rustika.





Alla bilder i inlägget: Liisa



































Snabbvisiten var slut. Hon tyckte inte att det var intressant med en fotande granne:-)








 Ha en riktigt fin måndag kväll! 















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!