söndag, juni 02, 2013

JAG BARA ÄLSKAR DET!

























































Så tjatig jag är, men jag verkligen bara älskar att bo på landet! Bonddotter som liten - alltid bonde i sitt innersta! Så är det bara! De rötterna går aldrig att rycka ut. 
Dessa bilder kom till på morgonpromenaden runt sjön. Där träffar man hästar och får, så mysigt.

































































Jag har sagt innan, att jag gillar taggtråd. Inte alls konstigt, för hur många metrar har man satt upp redan som liten, när man skulle stängsla kossorna in för att slippa hämta dem från att titta på skyltfönsterna mitt i byn. (Ni anar inte hur mycket man skämdes som liten, när folk kom hem och sa: "Nu är era kossor på promenad vid mataffären igen."  Då var det bara att sticka dit och leda envetna djuren hem igen, ooh o puuh - att jag ogillade de då!)




































Det hjälpte faktiskt inte ens med el i taggtråden, kossorna bröt sig ut ändå. (Nu ser elstängseln ut på detta vis, som ett nät, funkar kanske lite bättre:-)




































Här har man plöjt så fint. Vi får se vad det kommer att växa där.





































Här en tjusig eternell - blåklint.  Ruiskaunokki på mitt modersmål, finska.




































































Oj oj oj, när mina små barnbarn växer till lite och ser detta trädet. Då VILL de KLÄTTRA!!! Även mormor blev  lite sugen på det. Jag kan ju visa dem sedan! Jag är en klätterapa, ska ni veta!;-)






































Enkla fina smörblommor (Niittyleinikki på finska) pryder de gröna ängarna.




































Visst är de sööööta, de nyfikna fåren!




































De har så fin utsikt, där de går och betar på ängen. 




































Undrar om de uppskattar sjöutsikten?:-)






























Alla bilder i inlägget: Liisa






























Jaa, detta gamla hus (stenkast ifrån mig) med stor potential och sjöutsikt är till salu! Skulle har köpt och renoverat om jag inte redan hade haft mitt hus, så fin är tomten och läget på detta hus.

Yes, och nu iväg och jobba jobba!:-)   





Ha en fortsatt underbar söndag, mina läsare, så hörs vi!!
(uppskattar om ni skriver en liten kommentar eller hälsning till mig med!)





BAMSE KRAM!
















1 kommentar:

  1. Du har så fina bilder Liisa och jag kan bara hålla med vi bor ljuvligt!

    Kram Grannen Anna

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!