torsdag, juli 18, 2013

MER SOMMARMINNEN


































































Hejsan! Som jag sa innan så kommer jag att plåga med många fler sommarbilder från vistelsen i hembyn nära polcirkeln i finska lappland! Här en skön båttur med stora skatten. Det var en helt otrolig morgon, helt vindstilla och lagom varmt. Den morgonen etsade sig i mitt minne iaf, hoppas även  i denna lilla gosses, för det var så tyst, vackert och fridfullt.






































Jag bara älskar denna sjö. Har sagt det tusen gånger innan och lär blir flera;-)







































Här fick sötisen prova att ro lite. Det som man lär sig som liten, sitter ju där sen för alltid. Nyttigt.



































































Kan ni tänka er, en sån otrolig vacker sommarmorgon, och enda som var på sjön var jag med min lilla sällskap och min bror med sin fru i deras båt. Lyxigt - en privat sjö!;-)








































Senare i land fortsatte vi att njuta av denna vackra dag. Här minstingen med sin somriga mamma.








































Vackert!







































Lilla trädgårdstäppan var en populär plats. Där sattes det många många gånger denna sommar. Här är smakprovning på gång:-)






































Kanske blivande trädgårdsmästare, vem vet...






































Underbara små händer och fötter! De vill man bara eviga i så många bilder som möjligt.








Alla bilder i inlägget: Liisa






























Tänk vad sommarnaturen bjuder oss! Man vill att tiden ska stanna en stund, att man skulle hinna njuta lite mer. Det är tur att man har kameran så man kan förlänga sommaren, stunderna och känslan lite längre...





Ha en riktigt fin sommar torsdag allihopa! Vi har en vacker solig sommardag idag igen, lysande! Jag ska nu klippa min gräsmatta (mossmatta som jag kallar det:-) med min nya begagnade gräsklippare, som jag köpte igår via blocket:-)  Sen blir det jobb till sena kvällen.


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!