söndag, augusti 18, 2013

STUGINSPIRATION

































































God morgon till en regnig dag! Vilket kan göra underverk det med, regnet alltså. Det ger ett härligt lugn inombords. Kanske nödvändigt för en rastlös själ som mig. Då kan man till och med sitta stilla och skriva på en blogg;-) 

Tänkte först, att jag skulle ha åkt till Formex mässan i Stockholm idag och kollat lite, men en dag fram och tillbaka blir lite för stressigt. Och kanske nästan lite bättre att inte få för mycket inspiration, så man kan hålla sig i skinnet;-)

Jag har glömt min kamera hos en vän för nån vecka sen och inte fått hem det än och därmed inte kunnat ta några bilder - på gott och ont. Det kan ju bli lite för mycket av den varan också, när man är så ivrig att fota. Lagom är bäst, sägs det. För mig har det dock aldrig funkat;-) Men jag är ju inte svensk heller för den delen:-)

I dessa bilder är jag kvar i stugan i Finland. Var så god!





































Som man kan se och förstå, så har dessa möbler många många många minnen. Tänk att saker kan få sådan värde, när de har levat länge. Även för en som verkligen försöker, att inte hänga på sig på saker. För det finns väl mycket viktigare saker i livet... Men det är ju det estetiska som pratar, med sitt envetna språk, som gör att man fastnar lite. Inredning är ju trots allt kul och piggar livet för oss!:-) 
































































Grönt är skönt, i flaskform i alla fall!!




































Här är flaskorna fint placerade på den vita spismuren på kammaren.








Alla bilder i inlägget: Liisa






















 





Dessa två är kammarens enda heltids inneboende:-) 






Ha en skön avkopplande söndag, alla fina!






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!