onsdag, maj 01, 2013

INSPIRATIONS BILDER FRÅN PLANTAGEN


































































Jag åkte till Plantagen igår i hopp om att hitta några snygga svarta urnor, som jag hade sett på en fin blogg, som jag besökte första gången igår. Dess värre hittade jag inte de fina krukorna, men jag hittade så mycket annat fint.















































































































Dessa jordgubbskrukor ser så mysiga ut med denna härliga färg. Skulle passa fint bland andra vackra krukor i matchande ton eller med svart.




































































Även denna kruka med nät föll mig i smaken. Blir vacker när blommorna sticker ut ur hålen och ändå behåller formen. Fin dekoration på trädgårdsbordet. Matchande småkrukor i nät här nedanför.

































































































När jag såg dessa fina markstenarna tänkte jag - var ska jag ha de då...:-)

























































































































Det är så härligt att titta runt i dessa stora trädgårdsaffärer, för man får så mycket inspiration. I Plantagen hittar man alla slags blommor och växter, från säsongsblommor och perenner till stora buskar och träd.








Alla bilder i inlägget: Liisa



























































En sån här vacker parasoll kan vara som pricken över i:et i din trädgård, altan eller balkong!!

Bilderna på denna radda har inte så hög kvalité, för att de togs i all hast med Iphonen längs botaniseringen på Plantagen i Tagene i Göteborg.  Hoppas att du finner lite inspiration i alla fall.  




Ha en fin Valborg!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!