lördag, maj 04, 2013

SIGHTSEEING I GÖTEBORG


































































Bonsoir!! Igår var det sol i Göteborg!! Jag strosade genom min "egna stad" med kameran i handen. Var och åt gott på avenyn för att sedan fortsätta längs kanalen. Och guuud så mycket bra energi jag fick!! Fick nästan vingar, speciellt när jag kom till kvarteren där hotell Ritz och hotell Dorsia ligger.  Vid hotell Ritz hade de gjort det så fint nu så man bara njuter. Där ska jag sitta många gånger denna sommar!!





































Men att anlända till hotell Dorsia, och få njuta av atmosfären med alla sina sinnen, var utöver nåt annat på läääänge! Jag njöt. Helt otroligt vad Thomas Petersen har skapat för oss i Göteborg! När jag hade butiken kvar här i närheten, så fick jag ofta besök av denne mannen. Vad jag inte visste då att han höll på med att bygga denna otroliga hotell stenkast ifrån mig. Jag hoppas att han fick någon liten impuls från min marockanska affär när han trollade denna "saga".




































Jag sparar en del fina bilder från Dorsia, som jag visar senare, när jag återkommer och berättar mera i eget avsnitt om detta otroliga hotell och restaurang, som du måste bara besöka när du är i Göteborg!




































Jag gjorde även liten nostalgibesök, när jag gick in i min gamla butikslokal, som nu har blivit en nagel och hudvårdssalong, med namnet SKAI. Nästan allt jag byggde är kvar! Väggarna och dörrarna har fått annan färg bara. Fick nästan en tår i ögat. Stället var ju nästan som mitt hem i många år. Ofta 15 timmar per dag var jag ju där, när man höll på antingen med att serva kunder, packa upp varor, styla, snickra eller umgås med sina vänner. För det blev verkligen även en samlingspunkt för vänner.























































































Dagens runda slutade jag i cafeterian bredvid min gamla affär, som såå många gånger innan. Hos Steinbrenner och Nyberg.  Även de har hunnit bygga om i sina lokaler efter det att jag stängde min butik. 



































På vägen mot centralen och pendel så var det så här mycket folk och vimmel...


























































Post hotellet har blivit väldigt populär samlingsplats. Vilket är inte alls konstigt, på grund av centrala läget och solsidan.



























































Sedan pendeln hem...




































... som säger bara tsuf...



































...innan den är framme.






Alla bilder i inlägget: Liisa    




























Sedan mötte jag denna lilla tuffing och lillebrorsan. Vilken härlig avslutning på en fin dag!!!

Jag återkommer med bilder från Göteborg, och från hotell Ritz och sagolika Dorsia!

Jag ska ta vara på min överskottsenergi nu och klippa några buskar där ute:-)




SUPER TREVLIG HELG ÖNSKAR JAG ER ALLA !!






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!